onsdag 4 januari 2017



 Att samla små överblivna blommor
av hyacinter, riddarsporrar, liljor, amaryllis med flera av vinterns snittblommor förlänger nöjet.
Allt vissnar ju inte samtidigt, men kan se trista ut när de börjar lägga av. Då plockar jag bort alla fina blommor som är kvar och ställer dem i min blomkar. Där förljuvar de min tillvaro ännu några dagar.


Jag kommer att fylla på efter hand. Det är viktigt att vattnet är fräscht. Just nu har jag ovanligt många buketter som jag kan njuta av extra länge på detta vis.
En liljeblomma får glänsa ännu en tid och samsas med en liten gran, sedan adventstider.

                                                              Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Vi är nog lite nördiga både du och jag. Brukar lägga fina blommor från buketter på dekis i en keramikskål med vatten och låta några värmeljus simma bland dem. Ingenting får kastas i förtid!...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är du nog ett snäpp nördigare än jag ;-))!

      Radera
  2. Det händer att jag också gör så men för det mesta glömmer jag av det. Dina små blomstersamlingar är fantastiskt glädjebringande så tack för det Anja :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev! Bra idé!
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  4. Tack för påminnelsen! Jag är väldigt dålig på att ta tillvara allt...ska försöka bättra mig i år:)
    Gillar ditt fina köksfönster.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inget måste. Jag bara råkar gilla att göra så. Det går inte att komma ihåg allt möjligt eller ens hinna med. Jag är ju pensionär med överflöd av tid..;-)!

      Radera